
Od 7 grudnia 2024 r. obowiązują przepisy pozwalające na prowadzenie zajęć nauczania indywidualnego stacjonarnie na terenie szkoły. Wprowadzona zmiana ma na celu ułatwienie organizacji indywidualnego nauczania. Nowe regulacje budzą jednak pewne wątpliwości. W artykule odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania oraz wyjaśniamy, jak organizować indywidualną naukę zgodnie z prawem.
Zgodnie z art. 127 ust. 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym lub indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub szkoły. W niniejszym artykule omawiamy zasady organizacji indywidualnego nauczania dla uczniów, których stan zdrowia znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby zorganizować nauczanie indywidualne na terenie szkoły?
- Czy rodzice muszą złożyć wniosek, aby rozpocząć nauczanie indywidualne w szkole?
- Czy dyrektor ma obowiązek pozytywnie rozpatrzyć wniosek o nauczanie indywidualne w szkole?
- W jakich sytuacjach można odmówić zorganizowania zajęć indywidualnych na terenie szkoły?
- Jakie warunki muszą spełniać pomieszczenia do prowadzenia lekcji indywidualnie?
- Czy można zorganizować wspólne zajęcia indywidualne dla więcej niż jednego ucznia?
- Jakie są zasady dotyczące wyboru nauczycieli prowadzących zajęcia indywidualne?
- Czy organizacja zajęć szkole wymaga zgody organu prowadzącego lub kuratora oświaty?
- W jakim terminie można złożyć wniosek o nauczanie indywidualne w szkole?
- Jaki jest tygodniowy wymiar godzin indywidualnego nauczania na terenie szkoły?
- Czy zajęcia indywidualne muszą odbywać się w tych samych godzinach, co lekcje klasy?
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.