Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze (SOSW) są prowadzone dla dzieci i młodzieży niesłyszących i słabosłyszących, niewidomych i słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Aby skutecznie realizować swoje zadania, SOSW muszą zatrudniać odpowiednią kadrę specjalistów. W artykule omówiono przepisy dotyczące zatrudniania psychologów, pedagogów oraz innych specjalistów w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Które przepisy regulują zasady zatrudniania psychologów i pedagogów w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych (SOSW)?
- Ilu psychologów i pedagogów powinno być zatrudnionych w SOSW w zależności od liczby wychowanków?
- Jak liczba wychowanków wpływa na wymiar etatów psychologów i pedagogów w SOSW?
- Czy możliwe jest zatrudnienie więcej niż jednego psychologa lub pedagoga na pełny etat?
- Jakie są minimalne wymogi dotyczące liczby etatów psychologów i pedagogów w SOSW przy różnych liczbach wychowanków?
- Kto jest uznawany za wychowanka specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego, a kto nie?
Pozostało jeszcze 70% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.