Egzamin poprawkowy w szkole: zasady, warunki przeprowadzania

Marta Wysocka

Autor: Marta Wysocka

Dodano: 13 czerwca 2024
  Egzamin poprawkowy w szkole: zasady, warunki przeprowadzania

Egzamin poprawkowy daje uczniom szansę na poprawę negatywnych ocen i uniknięcie powtarzania klasy. Co jednak ważne, nie każdy uczeń będzie mógł przystąpić do takiego egzaminu. W artykule omawiamy zasady, warunki oraz procedury związane z egzaminem poprawkowym określone w ustawie z 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Wyjaśniamy, jakie są zasady przeprowadzanie egzaminu dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz omawiamy konsekwencje otrzymania negatywnej oceny.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Którzy uczniowie mogą zdawać egzamin poprawkowy?
  • Czy istnieją limity egzaminów poprawkowych na etap edukacyjny?
  • Kto wchodzi w skład komisji egzaminacyjnej?
  • Czy nauczyciel prowadzący może być zwolniony z udziału w komisji?
  • Czy potrzebna jest odrębna uchwała w sprawie egzaminów poprawkowych?
  • Jak ustalany jest termin egzaminu poprawkowego?
  • Jakie są formy egzaminu poprawkowego?
  • Co musi zawierać protokół z egzaminu poprawkowego?
  • Jakie są konsekwencje uzyskania oceny negatywnej na egzaminie poprawkowym?
  • Kiedy uczeń przystępujący do egzaminu poprawkowego otrzymuje świadectwo?

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 13 czerwca 2024

Autor: Marta Wysocka

Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy