Ideą tworzenia oddziałów integracyjnych jest umożliwienie uczniom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego naukę i wychowanie razem z pozostałymi uczniami. Nie ma więc możliwości utworzenia oddziału integracyjnego wyłącznie dla uczniów z orzeczeniem.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Dlaczego oddział integracyjny musi składać się zarówno z uczniów z orzeczeniem, jak i uczniów bez orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?
- Które przepisy regulują organizację oddziałów integracyjnych?
- Dlaczego nie można utworzyć oddziału integracyjnego wyłącznie dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
- Czym różni się oddział integracyjny od oddziału specjalnego?
- Jakie zmiany w statucie szkoły są konieczne przy tworzeniu oddziału specjalnego?
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.