Szkoła to miejsce pełne bodźców – zwłaszcza dźwiękowych. Głośne przerwy, pogłos w salach, hałas na boisku – wszystko to może być trudne do zniesienia dla uczniów o szczególnie wrażliwym zmyśle słuchu. W trosce o ich komfort, redukcję hałasu i skuteczną ochronę słuchu, coraz częściej sięga się po słuchawki wyciszające. Dla wielu uczniów to nie gadżet, lecz realne wsparcie umożliwiające naukę i funkcjonowanie w szkolnej rzeczywistości. Dowiesz się, czym są słuchawki wyciszające i dlaczego warto zaproponować je uczniom z nadwrażliwością na dźwięki.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przepisy prawa oświatowego nie nakładają obowiązku stosowania sygnałów dźwiękowych w szkole – nie wskazują, w jaki sposób należy oznaczać początek i koniec lekcji. Decyzja w tym zakresie należy do dyrektora, który zgodnie z art. 68 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe odpowiada za organizację pracy szkoły. W związku z rosnącym zainteresowaniem rozwiązaniami wspierającymi uczniów w zakresie samoregulacji, coraz więcej szkół rezygnuje z dzwonków, organizuje „ciche przerwy” i strefy wyciszenia. W artykule podpowiadamy, jak wdrażać takie zmiany zgodnie z prawem i jak zorganizować przestrzeń wyciszenia w praktyce.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.