
Przepisy prawa oświatowego nie nakładają obowiązku stosowania sygnałów dźwiękowych w szkole – nie wskazują, w jaki sposób należy oznaczać początek i koniec lekcji. Decyzja w tym zakresie należy do dyrektora, który zgodnie z art. 68 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe odpowiada za organizację pracy szkoły. W związku z rosnącym zainteresowaniem rozwiązaniami wspierającymi uczniów w zakresie samoregulacji, coraz więcej szkół rezygnuje z dzwonków, organizuje „ciche przerwy” i strefy wyciszenia. W artykule podpowiadamy, jak wdrażać takie zmiany zgodnie z prawem i jak zorganizować przestrzeń wyciszenia w praktyce.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy przepisy prawa oświatowego nakładają obowiązek stosowania dzwonków w szkole?
- Kto ma kompetencje do podjęcia decyzji o likwidacji sygnału dźwiękowego?
- Jakie działania trzeba podjąć, aby zrezygnować z dzwonków?
- Jak zgodnie z prawem wprowadzić w szkole „ciche przerwy” i strefy wyciszenia?
- Jak zorganizować w szkole przestrzeń do wyciszenia zgodnie z prawem i potrzebami uczniów?
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.