Uszczuplona podstawa programowa, pierwsza pomoc na godzinie wychowawczej, zwiększona liczebność klas, w których uczą się dzieci z Ukrainy czy możliwość zatrudnienia asystentów międzykulturowych, to tylko niektóre zmiany, które wejdą w życie 1 września 2024 r. Zebraliśmy i opisaliśmy najważniejsze zmiany, które wchodzą w życie z początkiem września. Uwzględniliśmy także planowane zmiany tj. te projekty, które nie zostały jeszcze ogłoszone w Dzienniku Ustaw. Sprawdź, co czeka uczniów i nauczycieli w roku 2024/2025.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie zmiany w podstawie programowej i ramowych planach nauczania od września 2024 roku?
- Na czym polegają zmiany w edukacji uczniów z Ukrainy?
- Czy liczba uczniów w przedszkolach i klasach szkolnych zostanie zwiększona?
- W których szkołach można będzie zatrudnić asystenta międzykulturowego?
- Jakie są nowe zasady organizacji nauki języka mniejszości narodowych?
- Co zmienia się w składaniu deklaracji maturalnych od roku szkolnego 2024/2025?
- Jakie zmiany w organizacji nauki religii wprowadza ministerstwo edukacji narodowej?
- Jakie zmiany dla uczniów wprowadza nowelizacja rozporządzenia o bezpieczeństwie i higienie?
- Jakie nowe funkcje zostaną wprowadzone dla członków komisji egzaminacyjnych?
- Czy zmiany w egzaminie ósmoklasisty i maturalnym są planowane na rok szkolny 2024/2025?
- Którzy nauczyciele będą mogli przejść na wcześniejszą emeryturę?
- Którym nauczycielom można przydzielić więcej godzin ponadwymiarowych?
Pozostało jeszcze 94% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.