Najczęstsze problemy dotyczące informacji o gotowości szkolnej

Marta Wysocka

Autor: Marta Wysocka

Dodano: 28 lutego 2024
Informacja o gotowości szkolnej – dojrzałość szkolna sześciolatka

Do końca kwietnia przedszkole musi wydać rodzicom informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Realizacja tego obowiązku w odniesieniu do dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego rodzi wątpliwości. Dodatkowe problemy pojawiają się w przypadku dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym oraz dzieci, które przybyły do Polski z Ukrainy. Dowiedz się jakie problemy dotyczące informacji o gotowości szkolnej mogą się pojawić i jak im zaradzić.

Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej zawiera dane o opanowaniu przez dziecko wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarach: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. Informacja zawiera także opis stopnia samodzielności dziecka, jego potrzeb rozwojowych, predyspozycji, uzdolnień i zainteresowań.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy informacja o gotowości szkolnej jest tym samym, co informacja o gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej?
  • Rodzicom, których dzieci należy wydać dokument o gotowości?
  • Czy nieosiągnięcie gotowości uzasadnia odroczenie rozpoczęcia nauki?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 28 lutego 2024

Autor: Marta Wysocka

Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy