zajęcia rewalidacyjne

  Czy rewalidacja, zajęcia rewalidacyjne i działania o charakterze rewalidacyjnym to to samo?

Czy rewalidacja, zajęcia rewalidacyjne i działania o charakterze rewalidacyjnym to to samo?

W codziennej komunikacji często wymiennie używa się pojęć „zajęcia rewalidacyjne” oraz „rewalidacja” i „działania o charakterze rewalidacyjnym”. Wszystkie odnoszą się do wsparcia uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, jednak definicje nieco się różnią. W artykule wyjaśniamy, czym różnią się zajęcia rewalidacyjne od działań o charakterze rewalidacyjnym, jakie są ich cele oraz jak są organizowane w polskim systemie edukacyjnym. Poznaj przepisy regulujące te kwestie oraz praktyczne aspekty organizacji zajęć rewalidacyjnych i oddziaływań o charakterze rewalidacyjnym w szkole.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym różnią się zajęcia rewalidacyjne od działań o charakterze rewalidacyjnym?
  • Jakie cele mają zajęcia rewalidacyjne?
  • Jakie przepisy regulują organizację zajęć rewalidacyjnych w szkołach?
  • Ile godzin tygodniowo powinny trwać zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z niepełnosprawnościami?
  • Jakie obowiązki mają dyrektorzy szkół w zakresie realizacji zaleceń z orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego?
  • Jakie dodatkowe działania o charakterze rewalidacyjnym są przewidziane dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
  • Czy rozróżnienie między zajęciami rewalidacyjnymi a działaniami o charakterze rewalidacyjnym jest istotne?
Jak motywować ucznia w spektrum autyzmu do pracy na zajęciach rewalidacyjnych

Jak motywować ucznia w spektrum autyzmu do pracy na zajęciach rewalidacyjnych

Dorastający uczniowie w spektrum autyzmu tak jak ich neurotypowi rówieśnicy wchodzą w okres rozwojowego buntu. Pojawia się w nich wiele uczuć, często sprzecznych. Często to złość, żal do dorosłych o to, że okazują się wcale nie tak idealni, jak się wydawało w dzieciństwie. Rodzi się również poczucie odmienności z powodu diagnozy spektrum autyzmu. Okres dorastania podopiecznego to wyzwanie dla pedagoga specjalnego, który prowadzi zajęcia rewalidacyjne. Jak mu sprostać i wzbudzać motywację do pracy w nastoletnich podopiecznych? Skorzystaj ze wskazówek, aby skutecznie motywować ucznia w spektrum autyzmu do udziału w zajęciach rewalidacyjnych.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego u uczniów w spektrum autyzmu motywacja do pracy na zajęciach rewalidacyjnych może spadać w okresie dorastania?
  • Jakie są typowe wyzwania rozwojowe i emocjonalne nastolatków w spektrum autyzmu?
  • W jaki sposób relacje rówieśnicze i percepcja dorosłych wpływają na potrzebę aktywności?
  • Jak stworzyć indywidualny plan terapeutyczny odpowiadający potrzebom ucznia w spektrum autyzmu?
  • W jaki sposób uczniowie w spektrum autyzmu mogą być aktywnymi partnerami w określaniu celów pracy terapeutycznej?
  • Jaką funkcję w kontekście motywacji pełni poczucie sprawczości?
  • Jakie praktyczne metody i podejścia pomagają nauczycielom w pracy z nastolatkami w spektrum autyzmu?
  • Jak skutecznie motywować uczniów w spektrum autyzmu na zajęciach rewalidacyjnych?
Sprawdź inne serwisy