nauczyciel specjalista

Określenie w IPET zintegrowanych działań nauczycieli

Określenie w IPET zintegrowanych działań nauczycieli

Poradnia psychologiczno-pedagogiczna w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego zamieszcza zalecenia, które ma realizować szkoła. Sprawdź, jakie zapisy dotyczące zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem można zamieścić w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Skąd pozyskać informacji o kierunku działań, które powinni podjąć nauczyciele i specjaliści
  • Czym powinny charakteryzować się zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów
  • Kierunek działań nauczycieli wyznacza wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania

Przeczytaj również:

Pobierz:

Ewaluacja IPET po pierwszym półroczu

Archiwalny Ewaluacja IPET – sprawdzamy skuteczność programu po pierwszym semestrze

Artykuł przeniesiony do archiwum. Przeczytaj aktualny: Ocena efektywności indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET)

Chcąc zapewnić skuteczności działań wspierających ucznia, dla którego opracowano IPET, nie można zapominać o systematycznej kontroli i ewaluacji. Sprawdź, jak powinna przebiegać ewaluacja programu po pierwszym półroczu. Podpowiadamy, od czego zacząć i na co zwracać szczególną uwagę. Wyjaśniamy również, czy dla każdego ucznia trzeba opracować IPET i PDW oraz, co jest najważniejsze w organizacji wsparcia dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy dla każdego ucznia z orzeczeniem trzeba opracować IPET i PDW
  • Czemu służy ewaluacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
  • Dlaczego ewaluację należy rozpocząć od wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia
  • Jakie elementy poddać analizie podczas ewaluacji IPET
  • Jakie informacje należy uzyskać od członków zespołu oraz rodziców
  • Kiedy konieczna będzie modyfikacja IPET

Przeczytaj również:

Stawianie granic w kontakcie z uczniami i rodzicami

Stawianie granic w kontakcie z uczniami i rodzicami

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak zdalne nauczanie zmieniło specyfikę udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • W jaki sposób wyznaczać granicę i w jakich sytuacjach pozwalać na jej przekroczenie
  • Na czym polega tworzenie „listy ważnych spraw” oraz stosowanie zasady „trzech P”
Sprawdź inne serwisy