Uczniowie słabowidzący są bardzo różnorodną grupą. Ich możliwości widzenia znacznie się różnią w zależności od zakresu uszkodzenia narządu wzroku. Dzieci słabowidzące z obniżoną ostrością wzroku będą miały trudność w spostrzeganiu małych przedmiotów, szczegółów występujących u większych elementów. Uczniowie słabowidzący z ograniczonym polem widzenia mają utrudniony odbiór przestrzeni, co wpływa na małą orientację przestrzenną i może prowadzić do obniżenia poziomu poczucie bezpieczeństwa. Wielu uczniów słabowidzących ma zaburzoną koordynację wzrokowo-ruchową, wpływa to na obniżone tempo pracy i zmniejszoną precyzję czynności praktycznych.
Pobierz wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia klasy III szkoły podstawowej, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim.
Przedstawiamy wzór IPET-u dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym wraz z jego ewaluacją. Program przygotowany jest dla dziecka na czas edukacji przedszkolnej.
Przedstawiamy wzór IPET-u dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - na czas edukacji przedszkolnej. Poznaj zakres i sposób dostosowania odpowiednio programu wychowania przedszkolnego oraz wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy.
IPET opracowuje zespół nauczycieli i specjalistów, którzy prowadzą zajęcia z uczniem. Dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego powołuje się osobny zespół, przy czym wychowawca, nauczyciel lub specjalista może być członkiem kilku zespołów. Pobierz wzór metryczki do opracowania IPET!
Zamieszczony IPET dla ucznia z mózgowym porażeniem jest propozycją opartą na zmianach w prawie wprowadzonych z dniem 1 wrzenia 2017 roku. Uczniowie z niepełnosprawnością ruchową są bardzo różnorodną grupą. Szczególnej uwagi wymagać będą dzieci i młodzież z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego, z chorobami nerwowo-mięśniowymi oraz po wypadkach i urazach.