Dogadajmy się! Scenariusz psychoedukacyjny dla uczniów z klas VII– VIII i szkół ponadpodstawowych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 29 kwietnia 2024

Dobry poziom komunikacji to grunt, na którym młodzież może budować wartościowe relacje, współpracować i rozwijać się społecznie. To również narzędzie, które można wykorzystać do zdobywania wiedzy i kompetencji. W okresie dorastania naturalne są dynamiczne zmiany zachodzące w relacjach rówieśniczych. Pojawiają się intensywne napięcia i konflikty, których źródłem są charakterystyczne dla dojrzewania zmiany. Młodzi ludzie odkrywają swoją tożsamość, wchodzą w relacje romantyczne, rywalizują, buntują się, dostrzegają dotąd nieznane potrzeby. Celem scenariusza jest wsparcie ich w rozwoju kompetencji komunikacyjnych, a przede wszystkim w nauce rozwiązywania konfliktów.

Uczestnicy   uczniowie szkół podstawowych z klas VII, VIII i szkół ponadpodstawowych
Cel ogólny rozwój kompetencji komunikacyjnych
Cele szczegółowe  
  • rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów
  • rozwój umiejętności komunikacji werbalnej
  • poszerzenie świadomości w zakresie znaczenia komunikacji niewerbalnej
  • trening mówienia o swoich potrzebach oraz uwzględniania potrzeb innych
Potrzebne materiały  
  • załącznik nr 1. Krótka symulacja konfliktu. Przykładowe historie
  • załącznik nr 2. Co się wydarzyło? Analiza nagrania
  • załącznik nr 3. Jak to się skończyło? Analiza nagrania
  • długopisy/ołówki
  • karki papieru (na brudnopis do pracy w grupach)
  • tablica lub flipchart
  • smartfon/tablet, który posłuży do nagrania scenek
Czas trwania 2x45 minut

Podgląd dokumentów:

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 29 kwietnia 2024

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy