Stosowanie przemocy fizycznej wobec ucznia jest karalne. Mimo to nie wszyscy nauczyciele ponoszą konsekwencje takich czynów. Jakie działania powinien podjąć dyrektor szkoły? Co może zrobić pedagog lub psycholog szkolny?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie są prawne konsekwencje stosowania przemocy fizycznej przez nauczyciela?
- Jakie kroki powinien podjąć dyrektor szkoły w przypadku zgłoszenia przemocy?
- Jakie działania mogą podjąć pedagog lub psycholog szkolny, by pomóc uczniowi?
- Dlaczego uczniowie i rodzice często nie reagują na przemoc fizyczną w szkole?
- Jakie są procedury postępowania, gdy nauczyciel jest oskarżony o przemoc?
- Jak przeprowadzić rozmowę z uczniem – ofiarą przemocy, aby zapewnić mu bezpieczeństwo i wsparcie?
- Jakie działania należy podjąć, aby sprawca przemocy fizycznej poniósł konsekwencje?
- Jakie kroki podjąć, jeśli zgłoszenie o przemocy nie jest prawdziwe?
- Jakie obowiązki ma dyrektor szkoły, gdy zarzuty wobec nauczyciela zostaną potwierdzone?
- Jakie działania podjąć w pracy z uczniami – świadkami przemocy?
- Jakie wsparcie może otrzymać dyrektor szkoły, który musiał interweniować w sprawie przemocy?
- Jakie informacje należy przekazać radzie pedagogicznej i radzie rodziców w przypadku potwierdzenia zarzutów przemocy?
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 79% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Joanna Bienia-Fijas
Doradca zawodowy, nauczycielka historii i podstaw przedsiębiorczości z 20-letnim stażem. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli m.in. z zakresu gospodarowania zasobami (talentami, czasem, pieniędzmi), wyboru ścieżki kariery, podejmowania decyzji, współpracy z rodzicami. Ukończyła Akademię Coachingu. Jej pasją jest uczenie. Interesuje się ekonomią, coachingiem i uczeniem uczenia się.