Zróżnicowany wygląd dopalaczy sprawia, że trudno je identyfikować. Bo kto podejrzewa, że sole kąpielowe lub środki do pielęgnacji roślin ukrywają psychoaktywne syntetyki? Zresztą zarówno wygląd, jak i skład dopalaczy ciągle się zmieniają. Często zapominamy, że w zasięgu uczniów są substancje nie mniej groźne w działaniu niż klasyczne narkotyki. Substancje te, choć nie zostały wymienione w ustawie o przeciwdziałaniu narkomanii, zażywane w nieodpowiedni sposób lub w nadmiarze są równie groźne dla zdrowia i życia. Niniejsza publikacja jest dedykowana nauczycielom, wychowawcom i specjalistom pracującym z uczniami szkoły podstawowej. Materiały można wykorzystać podczas opracowywania programu wychowawczo-profilaktycznego oraz planów prac: wychowawcy, psychologa, pedagoga szkolnego. Przeczytasz w niej, czym są dopalacze, jak je rozpoznać, jak postępować wobec tych, którzy je zażywają oraz jak przeciwdziałać temu problemowi.