W Polsce nieustannie toczy się debata poświęcona edukacji skierowanej na poszukiwanie dobrych rozwiązań dla współczesnej szkoły. Dobrych, czyli odpowiadających nie tylko potrzebom dydaktyczno-wychowawczym dzieci i młodzieży, ale również, a może przede wszystkim, potrzebom społecznym dzisiejszego świata oraz zmieniającej się edukacji. Wobec powyższego badanie potrzeb w zakresie rozwoju zawodowego i funkcjonowania nauczycieli w systemie ustawicznych zmian w edukacji powinno przybierać wymiar interdyscyplinarny i być jednym z podstawowych zadań współczesnej pedagogiki. Dowiedz się, które kompetencje powinni w szczególności doskonalić nauczyciele i wykorzystaj gotowe kwestionariusze wspierające badanie własnych potrzeb.
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: dr Małgorzata Gogolewska-Tośka
Doktor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki na kierunkach przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela, pedagog, doradca edukacyjno-zawodowy. Autorka książek i artykułów między innymi z zakresu postaw zawodowych i orientacji społeczno-politycznych współczesnych nauczycieli, kompetencji kluczowych w uczeniu się przez całe życie, edukacji permanentnej, internacjonalizacji szkolnictwa wyższego oraz edukacji XXI wieku